rugpjūčio
25

Susitarimai tarp bankų ir LVPA - efektyvesnis darbas bankams, agentūrai bei pareiškėjams

Liepos pabaigoje, Lietuvos bankų asociacijoje (LBA) įvyko susitikimas tarp bankų specialistų ir VŠĮ Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) atstovų. Svarbiausias susitikimo tikslas  - aptarti ir sutarti,  kokius dokumentus, išduodamus bankų, turėtų pateikti LVPA  būsimieji ir esami projektų vykdytojai, pagrįsdami finansavimo šaltinius: bankų sprendimai dėl finansavimo, įgaliojimai ir kt. klausimai, kuriuos išsprendus darbas taptų lengvesnis ir efektyvesnis tiek bankams, tiek pačiai Agentūrai.

Įmonė, savo projektui norinti gauti ES struktūrinių fondų finansavimą, privalo į projektą investuoti ir savo lėšas. Savos lėšos  gali būti skiriamos ir iš įmonės apyvartinių lėšų, iš kitų šaltinių, tačiau būsimieji pareiškėjai taip pat turi galimybę skolintis iš bankų. Būtent dėl atvejų kuomet projektui įgyvendinti reikalingos lėšos skolinamos iš banko, kartais kyla neaiškumų.

LVPA reikalingas galutinis banko sprendimas dėl kliento finansavimo iki paraiškos vertinimo pabaigos, siekiant užtikrinti skaidrų paraiškų gauti finansavimą iš ES lėšų konkursą (įmonė, kurios rizika bankui nėra priimtina, tačiau kuriai skiriamas finansavimas, galimai neįgyvendins projekto ir užima tvarų projekto išlaidų finansavimą turinčios įmonės vietą atrinktų projektų eilėje). LVPA nuomone, kai yra žinomas galutinis banko sprendimas vertinant paraišką, pagreitėja ir pats vertinimas, taip pat užtikrinamas sėkmingesnis projekto įgyvendinimas,.
Susitikimo metu priimtas kompromisas -  su paraiška gali būti pateikiami preliminarūs banko sprendimai, tačiau per 1,5-2 mėn. nuo paraiškos pateikimo pareiškėjas privalo pateikti galutinį banko sprendimą  atsižvelgiant į minėtas nuostatas finansavimo aprašuose. Sutarta, jog  baigiant paraiškos vertinimą, bankų raštuose turėtų būti nurodyta, kad tai galutinis banko sprendimas.

Tarp institucijų sutarta ir dėl dar vieno svarbaus klausimo – įgaliojimų. Kai pateikiamas banko sprendimas dėl finansavimo, pasirašytas įgalioto asmens, LVPA prašo pateikti ir tokį raštą pasirašiusio asmens įgaliojimą: teisę pasirašyti tokius dokumentus įrodantį dokumentą. Darbuotojų įgaliojimų pateikti nereiktų, jei raštą pasirašytų padalinio / departamento vadovas. Agentūrai būtų priimtinas ir toks įgaliojimų patvirtinimas, kai bankas pateikia visų pasirašymo teisę turinčių asmenų sąrašą (tokiu atveju atskiri įgaliojimai nebūtų reikalaujami). Agentūra visada prašys pateikti įgaliojimų tais atvejais, kai kils įtarimų dėl sukčiavimo ar apgaulės.

Dėl turto įkeitimo reikalavimų buvo  sutarta, kad tiek bankas, tiek LVPA kuo anksčiau keistųsi informacija apie įkeitimo mastą ir, jei taikoma, apie trečiųjų asmenų užtikrinimus (laidavimus, garantijas ir pan.). Labai svarbi trečiųjų asmenų lemiama įtaka užtikrinant prieigą prie kreditinių išteklių. LVPA turi analizuoti ar trečiasis asmuo turi lemiamą įtaką pareiškėjui. Tam tikrose LVPA administruojamuose priemonėse įmonė neturi teisės gauti paramos, jeigu įmonės statusas yra didelė įmonė (įskaitant ir susijusias bei partnerines įmones, kaip reglamentuoja SVV plėtros įstatymas) bei įgyja pareigą nedelsiant grąžinti gautą subsidiją (jei tokia jau būtų gauta), jei realus įmonės dydis buvo iškreiptas (tokiu atveju jis gautų neteisėtą valstybės pagalbą). Tai aktualu ir bankams, kurie kredito grąžinimo grafiką sieja su paramos gavimu.
 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.