gruodžio
02

Kūrybinių industrijų klasteriai ieškos naujų rinkų

„Vienas lauke ne karys“, - šį posakį Lietuvos kūrybinių industrijų atstovai suprato ir prisitaikė sau. Viena kitą papildančios įmonės  - skirtingų menų sričių atstovai, susijungę į klasterius, naujų rinkų produkcijos eksportui ieškos kartu. VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūroje pasirašę finansavimo ir administravimo sutartis, klasterių projektus, investuojant Europos Sąjungos (ES) lėšas, pradės įgyvendinti du klasterių koordinatoriai – UAB „Artbox“ ir Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai.

Projektas ,,Audiovizualinės produkcijos ir paslaugų eksporto plėtra – VKK-3“  yra  trečiasis Vilniaus kino klasterio (VKK) plėtros etapas. VKK šiuo metu sudaro 22 nariai, aštuoni iš jų dalyvaus projekte.  Projektas skirtas paskatinti kartu veikiančius VKK narius įsitraukti  į  tarptautines tinklų grandines, rasti savo produkcijai naujas eksporto rinkas ir auginti pardavimų apimtis esamose eksporto rinkose.

Projekto vykdytojas  UAB ,,Artbox“  -  inovatyvi audiovizualinės produkcijos gamybos ir sklaidos įmonė nuo 2003 m. įgyvendinusi daugelį tarptautinių filmų gamybos projektų, iš kurių naujausi:  „Mother, I love you“ (,,Mama aš tave myliu”), „Santa“, „Two Nights till Morning“ („Dvi naktys iki ryto“), ,,The Last Inhabitant“ (,,Paskutinis gyventojas“) bei ,,Tokijo teismas“, kurį finansavo Nacionalinis Japonijos transliuotojas NHK bei didžiausias SVoD tiekėjas pasaulyje Netflix.

Pasak klasterio atstovų,- audiovizualinė pramonė iš tradicinės pramonės išsiskiria technologijų inovatyvumu ir tuo, kad jos sukurti produktai ne tik generuoja pajamas, bet produkto vertės kūrimo grandinėje sukuria aukštą pridėtinę meninę, socialinę vertę, grindžiamą kultūros vertybėmis.

Populiariausi audiovizualiniai produktai – kinas ir reklama. Vietos ir užsienio klientams Lietuvoje gaminami kino, reklamos produktai generuoja ne tik audiovizualinio sektoriaus bendrąsias ir eksporto pajamas, bet ir didina šalies žinomumą, pritraukia pajamas į turizmo sektorių. Ne paslaptis, kad po filmų „Karas ir Taika“ ar filmo apie Sugiharą, turistų iš Didžiosios Britanijos ir Japonijos padaugėjo.

Projekto, kuriam skiriama  145 tūkst. Eur ES investicijų, metu bus parengtas, nuolatos atnaujinamas ir platinamas komplektas rinkodaros priemonių, didinančių VKK paslaugų ir produktų žinomumą. Klasterio narių ekspertai ir projekto komanda vykdys eksporto rinkų ir partnerių paiešką, klasterio ir jo narių produkcijos ir paslaugų pristatymą tarptautiniuose renginiuose. Per dvejus metus klasterio nariai planuoja vykti į daugiau kaip 60 komandiruočių šešiolikoje šalių, dalyvauti tarptautinėse industrijos parodose, mugėse.

Kitas startuojantis projektas – „Mados ir dizaino klasterio eksporto plėtra“. UAB Miranda Design Solutions, UAB Naulita, UAB Tantas, UAB Audėjas, UAB Localus, VšĮ Lt_Identity, VšĮ Audimo manufaktūra, IK PRIŽETE – įmonės, susijungusios į kitą kūrybinių industrijų klasterį. Tekstilės, dizaino ir aprangos srityse veikiančios įmonės sieks išlaikyti ir stiprinti pozicijas tokiose šalyse kaip: Švedija, Vokietija, Norvegija, Suomija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Belgija, Danija, Latvija, Estija. Taip pat tirs galimybes, ieškos naujų nišų ir sieks įsilieti į naujas rinkas  -  Kiniją, Pietų Korėją, Izraelį, Japoniją.

Į projektą „Mados ir dizaino klasterio eksporto plėtra“ Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai investuos 307 tūkst. Eur iš ES struktūrinių fondų.


Komunikacijos skyrius:
(85) 2034866
 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.