kovo
29

Technologijos medicinoje: viešo kalbėjimo baimę tikimasi bus galima įveikti virtualios realybės pagalba

Jūs lipate į sceną. Prieš jus sėdi kolegos, pasiruošę išgirsti, ką įdomaus pasakysite, akina ryški šviesa.  Jūsų kojos pradeda drebėti, širdis plaka taip, kad , atrodo, iššoks iš krūtinės, burna džiūsta, o baisiausia, kas gali nutikti  - iš atminties išplaukia visi, taip ilgai kurtos kalbos žodžiai.....Staiga viskas nutrūksta. Nuėmus daviklius pasirodo, kad  jūs tiesiog sėdite krėsle, o visa neseniai įvykusi nemaloni patirtis - tik virtuali realybė, padedanti kovoti su viešojo kalbėjimo baime. UAB „Sneakybox“ sėkmingai pavykus įgyvendinti projektą – „Virtualios realybės technologijų panaudojimas, kuriant naujas psichoterapijos priemones“, tokios praktikos taptų realios.

UAB „Sneakybox“ 2012 m. įsteigta IT įmonė kurianti interneto svetaines, taip pat interaktyvius,  skirtus parodoms ar muziejams sprendimus, mobiliuosius žaidimus.

Sparčiai vystantis technologijoms bei atsižvelgiant į plačias virtualios realybės pritaikymo galimybes, rinkoje vis daugiau pasirodo įvairių virtualios realybės įrenginių. Kokybiško turinio virtualiai realybei sukūrimas reikalauja specialių žinių, įgūdžių, mokslinių tyrimų. Taip pat tai labai priklauso nuo srities, kuriai turinys būtų kuriamas.

Ypatingai jautri turinio kūrimui yra medicinos sritis. Ši sritis reikalauja moksliškai pagrįstų tyrimų, kad sukurtas turinys yra tinkamas naudoti ir turi gydomąjį poveikį. Atsižvelgiant į tai, kad medicinos srityje kol kas yra pateikiami tik pavieniai virtualaus realybės turinio sprendimai (daugiausia JAV) ir, remiantis mokslininkų įrodymais, kad virtualios realybės technologijos gali paspartinti paciento gijimo procesus bei atitinkamai sutaupyti daugybę medicinos sistemos lėšų, kurios būtų skiriamos medikamentiniam gydymui, būtina plėsti virtualios realybės turinio medicinos srityje kūrimo apimtis. Tai pastebėję UAB „SneakyBox“ siekia įgyvendinti projektą, kurio metu bus ištirtas virtualių technologijų panaudojimo poveikis gydymui bei sukurtos dvi intervencijos priemones, skirtos viešojo kalbėjimo baimei ir panikos sutrikimams gydyti. Psichoterapijos sritį įmonė pasirinko, atsižvelgiant į mokslininkų pateiktas išvadas, kad virtualios realybės intervencijų efektyvumas gydant įvairius nerimo sutrikimus šioje srityje yra pakankamai aukštas.

Virtuali realybė - tai kompiuterinės technikos ir programinės įrangos interaktyvaus modeliavimo pagalba sukurta sintetinė aplinka, kuri išvaizda ir pojūčiais primena realaus pasaulio objektus ir įvykius. Virtuali realybė gali būti pritaikoma įvairiose srityse, pavyzdžiui: karo pramonėje, atliekant kosmoso tyrinėjimus, mokslinius tyrimus, įvairiose pramogose, pramoninėje gamyboje, architektūroje, navigacijoje, turizme, sporte, reklamoje ir medicinoje.

Virtualios realybės įrenginiai reaguoja į naudotojo galvos judesius, atitinkamai keičiant vaizdą, kurį mato naudotojas. Taip pat įvedami judėjimo duomenys, pagal kuriuos analogiškai keičiamas vartotojo matomas vaizdas. Vartotojui pateikiamas vaizdas yra realistinis ir aukštos kokybės. Šį dviejų įvesties būdų - atsako sistema leidžia  vartotojui įsijausti į jam vaizduojamą aplinką ir situaciją. Priklausomai nuo parengtos virtualios aplinkos, vartotojas gali "išgyventi" scenarijus nuo paprastos darbo dienos ir kasdieninių  rūpesčių iki karinės situacijos ekstremaliose sąlygose.

Projektas įgyvendinamas pagal priemonę „Intelektas. Bendri mokslo-verslo projektai“. Pagal pasirašytą projekto finansavimo ir administravimo sutartį bus investuojama 54 tūkst. Eur iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų. 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.