gruodžio
23

„Kūrybiniai čekiai COVID-19“: finansavimas projektams skirtas, pradedamos pasirašyti sutartys

Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priėmus sprendimą dėl paraiškų finansavimo, Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) pradeda pasirašyti sutartis su priemonės “Kūrybiniai čekiai COVID-19” projektų vykdytojais.

Pagal minimą priemonę LVPA buvo gavusi 895 paraiškas, 621 iš jų buvo įvertinta teigiamai ir perduota Ekonomikos ir inovacijų ministerijai spręsti dėl jų finansavimo. 

Kadangi kvietimui buvo skirta 7 mln. Eur, kurių užtektų tik 126 daugiausiai balų surinkusiems verslo projektams, o dar 492 įtraukti į rezervinį sąrašą, jiems bus ieškoma papildomų lėšų

„Ši į pandemijos žalos mažinimą orientuota priemonė sulaukė didžiulio populiarumo, o  finansavimo paklausa kelis kartus viršijo skirtą biudžetą. Tai įrodo, kad priemonė labai reikalinga – verslas nori pasinaudoti visomis įmanomomis galimybėmis atsitiesti po suvaržymų, augti ir plėstis, didinti savo produktų ar paslaugų matomumą ir patrauklumą“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Pasak laikinojo LVPA vadovo Sauliaus Merkio, priemonės populiarumas parodė, koks reikalingas popandeminiu laikotarpiu viešasis finansavimas kūrybinių industrijų atstovams. Tą suprasdami LVPA specialistai visas paraiškas įvertino 10 dienų greičiau nei nustato ES investicijų Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės bei Aprašas.

„Dabar svarbu operatyviai pasirašyti sutartis su projektų vykdytojais, kad jų sumanymai būtų kuo greičiau įgyvendinti“, − priduria S. Merkys.

Priemonė skirta originaliems produktų sprendimams – netechnologinėms inovacijoms sukurti ir diegti. Ja  siekiama paskatinti verslą naudotis kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje veikiančių subjektų teikiamomis inovatyviomis paslaugomis, kurti ir diegti originalius dizaino bei rinkodaros sprendimus, pasitelkiant meninę, kultūrinę raišką.

Verslo tvarumo projektų skyriaus vedėja Giedrė Indriulienė primena, kad pagal šią priemonę tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos, kurios susijusios su originalių produktų sprendimų kūrimu ir diegimu.

„Tai yra gaminio ir paslaugos dizaino sukūrimas, rinkodaros sprendimai. Svarbu paminėti, kad rinkodaros inovacijų išlaidos finansuojamos tik tuo atveju, jeigu jos skirtos produktui, kuriam buvo kuriamas ir (arba) diegiamas dizainas“, − atkreipia dėmesį G. Indriulienė.

Ji taip pat pabrėžia, kad dizaino ir rinkodaros inovacijų paslaugos turi būti įsigyjamos iš fizinio ar juridinio asmens, veikiančio kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriuje ne trumpiau kaip vienerius metus. Tokiu būdu priemonės naudos teks ne tik finansavimą gavusiems projektų vykdytojams, bet ir kitiems šio sektoriaus dalyviams.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.